آشکار شدن هویت نقاش برجسته اروپا پس از ۷۰۰ سال

جهان مقالات

تبلیغات بنری

به گفته یک اقتصاددان در ایران ؛ بیش از پنج قرن ، این یکی از برجسته ترین نقاشان بیزانس نبود که با افزودن یک ظاهر انسانی به هنر ارتدکس مقدس ، تأثیر عمیقی داشت.

این هنرمند ، که به طور سنتی با عنوان “مانوئل بانزیلینوس” شناخته می شد ، با گوتو ، پدر نقاشی غربی در قرن چهاردهم ، معاصر بود و در هنر غربی در یک سنت کاملاً متفاوت و کمتر مشهور در هنر غربی به همان اندازه تأثیرگذار بود.

با این حال ، هیچ اطلاعاتی در مورد زندگی وی وجود ندارد. محققان اکنون بر این باورند که Panselinus عنوان یک راه حل برای نام واقعی آن به تدریج است ، و شاید نام واقعی او Javannis Astrapas بود ، از شهر Nasaloniki در شمال یونان.

هنر بیزانس بر روی دیوارهای یونانی ، صربستان و سایر کلیساهای ارتدکس متمایز به دلیل تشریفات صریح ، مقدسین ، با چهره های عصبانی ، نیمه کاره و مسکن.

اقدامات منتسب به پانلیننوس از اواخر قرن سیزدهم و اوایل قرن چهاردهم به عنوان بهترین آثاری که در امپراتوری بیزانس تولید شده است ، شناخته شد.

امپراتوری از سقوط رم به حمله قسطنطنیه توسط عثمانی ها در سال 6 میلادی ادامه داد.

مورخان هنر مدتهاست که معتقدند نام Panselinus ، به معنای “تکمیل ماه” به زبان یونانی است ، ممکن است عنوانی برای یکی از اعضای مدرسه نقاشی مقدونیه مستقر در Tsaloniki باشد.

تحقیقات اخیر انجام شده توسط یک راهب و محقق یونانی نشان داد که Penslinus ممکن است همان Aslapas باشد.

کریستینا کریستینا سوتراکلو موفق شد پیام ها را با نسخه مکتوب منتسب به آستراپاس به پیام های موجود در نقاشی های کلیسایی در یونان شمالی ، معروف به بهترین کار Peslinus مطابقت دهد.

Reverend Cosmas Simonopotrett ، مدیر سابق انجمن مشاهده مستقل در Jabal Atos ، می گوید که تحقیقات و تحقیقات سوگوگلو به وضوح نشان می دهد که هویت واقعی هانسلینوس چه کسی است.

وی گفت: “پانلینوس یک شخص واقعی بود و او فقط یک عنوان برای خوانیس آستراپاس بود.”

Panselinus و هموطنانش در رنسانس هنر ارتدوکس شرکت کردند که اشکال و تکنیک های ارثی را که از دوران باستان به ارث رسیده بودند ، احیا کردند. در این زمان ، چهره ها انسانی تر شدند و توجه بیشتری به انسان تبدیل شده است.

کاهن آستراپاس به عنوان “نقاش بسیار با استعداد با دانش گسترده” توصیف می شد و توانست دنیای کلاسیک و معنویت ارتدکس بیزانس را با هم ترکیب کند. وی افزود: “این ویژگی ها آثار او را در سراسر جهان منحصر به فرد ساخت.”

هنرمندان به ندرت کار خود را امضا می کردند ، اما امضایی برای اعضای خانواده Astrapas وجود دارد. با این حال ، هیچ کاری با امضای Pensialinus یافت نشد.

پاستور كوزماس می گوید تحقیقات مقدماتی نشان داده است كه آستراپاس شخصی است كه نسخه خطی را كه به عنوان كدكس ماركسی شناخته می شود ، نوشت و توضیح می دهد. این نسخه خطی یونانی به موضوعاتی مانند نجوم و تئوری موسیقی می پردازد.

یکی از عکس های این نسخه “ماه کامل” است که نشانه اصلی محققان برای اتصال نام به آستراپاس بود.

یکی از مشکلات این تحقیق ، ممنوعیت زنان وارد کوه آتوس برای بیش از هزار سال است. کوه آتوس ، یکی از مقدس ترین مکان های مسیحی در کلیسای ارتدکس شرقی ، در جزیره ای در شمال یونان واقع شده است.

به دلیل تحریم تحمیل شده به زنانی که وارد کوه آتوس شدند ، خانم سوتراكلو مجبور شد بر اساس عکس ها نقاشی های كلیسای پروتئین را مطالعه كند.

وی گفت: “بررسی این نقاشی ها بسیار دشوار بود زیرا نوشته های روی دیوارها در شرایط عالی و هماهنگی سنتی قرار داشتند و نقاشان سعی کردند سبک شخصی خود را پنهان کنند.”

کوچکترین ایده از پیام یونانی (معادل حرف F. به زبان انگلیسی) بدست آمد. وی افزود: “وقتی شباهت این پیام ها فاش شد ، وبلاگ نوشتن شکسته شد و کار بسیار ساده تر بود.”

Reverend Kozas ، که در Mount Atos کار می کند ، می گوید علاقه وی به حل رمز و راز ناشی از وجود روزانه کلیسای پروتئین است.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist

دیدگاهتان را بنویسید