اپل به‌دلیل تبلیغ اخیر خود در تایلند مجبور به عذرخواهی شد

تکنولوژی مقالات

تبلیغات بنری

سیب همین چند ماه پیش او مجبور شد برای تبلیغی به نام Crush عذرخواهی کند و پس از انتقادات گسترده برای یک تبلیغ دیگر، مجبور شد آن را حذف کند و دوباره عذرخواهی کند.

تبلیغ 10 دقیقه ای اپل «خارج از دفتر» آخرین قسمت از مجموعه کمدی The Underdogs این غول فناوری بود که در آن گروهی از کارمندان از محصولات اپل برای حل مشکلات محل کار استفاده می کردند.

این آگهی در اواسط ژوئیه منتشر شد و آندرادگ ها را در حال تور تایلند برای یافتن یک کارخانه بسته بندی جدید نشان می داد. شهروندان تایلندی، قانونگذاران و افراد بانفوذ از فیلترهای قهوه ای مایل به قرمز، تصویر فرودگاه، وضعیت حمل و نقل، لباس ها و هتل ها انتقاد کردند که تایلند را به عنوان یک کشور توسعه نیافته آلوده می کند.

ساترا سریپان، نماینده تایلند در بیانیه ای به بلومبرگ درباره این اعلامیه گفت:

مردم تایلند واقعا از این تبلیغ ناراضی هستند.

عذرخواهی اپل و واکنش نخست وزیر تایلند

در پاسخ به این انتقادات، اپل در بیانیه ای گفت:

“هدف ما استقبال از خوش‌بینی و فرهنگ کشور بود و از اینکه نتوانستیم به طور کامل شور و شوق مردم تایلند را به تصویر بکشیم عذرخواهی می‌کنیم. این ویدئو دیگر نمایش داده نخواهد شد.”

اپل همچنین می گوید که برای تولید این ویدئو با یک شرکت محلی در تایلند همکاری کرده است. این تبلیغ اکنون از یوتیوب حذف شده است، اما همچنان در برخی گزارش های آنلاین قابل مشاهده است.

Sertha Thaweesin، نخست وزیر تایلند نیز به این اطلاعیه اشاره کرد و به خبرنگاران گفت که هر سکه دو روی متفاوت دارد و در پاسخ به این سوال که نگران نیست اپل دیگر در تایلند سرمایه گذاری نکند. از آنجایی که مردم تایلند مخالف این موضوع هستند و ممکن است بیشتر از اندروید استفاده کنند، او گفت که اینطور فکر نمی کند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا

دیدگاهتان را بنویسید