بررسی شعر فراگفتاریک جمال بیگ از منظر روانشناسی لکانی و نظریه‌های پست‌مدرن

فرهنگی مقالات

تبلیغات بنری

آژانس خبری شعر ایرانی-تاتنا: شعر سنتی مفهوم جدیدی در ادبیات معاصر است که گروهی از مدارس مختلف را در یک ساختار منحصر به فرد ارائه می دهد. این سبک ، که توسط جمال بزرگ ارائه شده است ، بین سنت ها و مدرنیته نوسان می کند ، ضمن اینکه از توانایی های پسامدرن بهره می برد و از افراط گرایی در این زمینه جلوگیری می کند. در این مقاله ، ما یک نمایش تحلیلی و پایان پسامدرن از این سبک شاعرانه خواهیم داشت.

این مقاله توسط جواد شوکرزاده نوشته شده است و شعر متعالی یک زیبایی بزرگ را از منظر روانشناسی در نظریه های لاتانی و پسامدرن بررسی می کند. در این تجزیه و تحلیل ، نویسنده موقعیت این سبک شاعرانه بین مدارس مختلف ادبی را مطالعه می کند و خصوصیات زبانی ، مفهومی و ساختاری آن را تجزیه و تحلیل می کند.

شعر گفتار ترکیبی از مدارس و تئوری های ادبی در یک چارچوب است. در این مقاله ، ضمن بررسی مهمترین ویژگی های این سبک شاعرانه ، در نحوه نگاه جهان به جهان ، از سنت ها تا مدرنیته و جایگاه آن در نظریه های پسامدرن مورد بحث قرار خواهد گرفت. (برای مشاهده مقاله کامل به صفحه خبر آقای جمال بیگ مراجعه کنید.)

2. وزن ، موسیقی شناور و مایعات

برنامه های آموزشی محدود به سنت های ادبی نیستند و تمایل به افراط گرایانه پسامدرن ندارند بلکه بین این دو حرکت می کنند. از یک طرف ، این انتقاد از دلتنگی عاشقانه و گاهی اوقات پری را دارد و از طرف دیگر ، نزدیک به عدم اطمینان پس از مدرنیته است.

این سبک شعر ، با وجود تفاوت و ایده های جدید ، از اختلال باستانی و مطلق در زبان و محتوا جلوگیری می کند. به همین دلیل ، در همان زمان تزئین ، برخی از نزدیکان نیز وجود دارد. همچنین ، اگرچه فرار از مدل است ، اما به این مدل نیز اعتقاد دارد. بنابراین ، در آموزش شعرها ، ما ساختار هنری ، زبان ایدئولوژیک و محتوای چند منظوره داریم.

2. شکست ساختاری و گرامری کلمات و جلوگیری از افراط گرایی پسامدرنیزاسیون

1. از زبان گرامری و خطی (دال و مدل) خارج شوید و روابط علی را برای ایجاد یک زبان سیال مختل کنید

1. توجه به معنای محدودیت های آشفتگی و انسجام (معنی متون شناور و پویا)

1. چند عکس و چندگانه ، گاهی به روشی متناقض

1. تضاد در ساخت واژگان و تضاد در محتوا

1. شما یک متن باز و چندگانه دارید

در این رابطه ، نظریه های گادامر ، کوه های هایدگر و از بین بردن دریدا. دریدا تأیید می کند که معنی همیشه تأخیر است.

1. بین شکل و محتوا دیالکتیک ایجاد کنید

1

در این بخش می توان از تئوری های جک لاکان استفاده کرد. ناخودآگاه با زبان مقایسه می شود و معتقد است که تشخیص ناخودآگاه تنها با ایجاد گفتار بین روانکاوی و بیمار امکان پذیر است. در شعر متعالی ، این تئوری در دو تکنیک آشکار می شود:

تراکم: یک تصویر یا جمله ای که معانی و ایده های زیادی دارد. (مانند چندین جمله در شعر گفتار)

دین: یک مفهوم مهم از طریق یک تصویر معمولی بیان می شود. (این تکنیک شبیه به آن زبان و ساختن یک جمله است.)

1. به دنبال نوستالژی برای گذشته و سرگرم کردن آن با زبان جدید

این همان چیزی است که دورکیم ، بوگیل و اومبرتو اکو در تعریف پست مدرن: انتقاد اصلی و عمیق از سنت های ادبی و هنری می تواند نتایج مثبتی داشته باشد. برعکس ، ** Foucault ، Liotar ، Baudrillar و Derrida ، با ظاهری متفاوت و آوانگارد ، گذشته به طور گسترده ای در نظر گرفته می شوند و نیاز به استراحت دارند.

در این رابطه ، آقا بژ جمال در شعر تجاوز ، تخریب ، اصلاحات ، سرگرمی و تخریب در ضرب المثل ها استفاده می شود. او بعضی اوقات از سنت انتقاد می کند ، گاهی اسطوره ها را از بین می برد و می کشد و در بعضی موارد با طنز ، تمسخر و بازسازی معنای جدیدی ایجاد می کند.

11. مثلث یاکوپسون ؛ گفتگوی دیالکتیکی بین نویسنده ، متن و عموم مردم

تکنیک های شعر متعالی

1. پول نقد

این به معنای تحول مفهومی و زبانی است

من یک هوادار دارم که با (بوسه) و (دوست) درک عاطفی جدیدی می بخشد.

2. سنتی در شعر al -tajali

پیوندهای سبزیجات در سطح زبان رخ می دهد ، که شکل مدل است.

(از حلب شما

حتی ما حلب داریم

یکی

این روغن سلطنتی

غذا خوردن یا غذا خوردن بر روی عمه.

به پای کسی نرسید.

به انبار پدر

این اغراق می کند

در میان دخترانی که هنوز افغان هستند

شما به دنبال القاعده نبودید.

به جریان …)

3 افعال وحشتناک و کلمات ارتعاش می کنند

(من یک پدر دارم

این باعث نمی شود آب از آب لرزش کند/ هر زمان که بخواهد با پنبه بمیرد)

آنچه از تجاوز می توان درک کرد ، نمای جهانی از مرد مدرن است که به دنبال خروج گمشده خود است.

این بدان معنی است که ما نیز با زبان شکننده شعر ، با معانی شکننده روبرو هستیم که به موازات تقویت و فشار به شکل ، به این معنی است که مدل هم زبان و هم معنا ایجاد می کند. این سخنرانی ، بسته به ساختار آن و استفاده از قابلیت ها و قابلیت های زبانی مختلف و کلیه مدارس ادبی که پتانسیل آنها را تقویت می کند ، البته منعکس کننده بخش هایی از مدارس مختلف ادبی نیست. زیرا به نظر می رسد به همان اندازه که نیاز دارد. راه مستقل پیش می رود. موضوع مهم موضوع انسان متعالی است ، در حالی که یک ایده و متفاوت است و از خود ، زبان و عدم اطمینان فرار می کند. این موهای انسانی را در مه شکن نمی کند ، آینه ای از انسان مدرن را نشان می دهد و ابزارهای غیرمجاز و پراکندگی وی را نشان می دهد. این بدان معنی است که او سنتی را دوست ندارد که منجر به عقب ماندگی شود و نه آینده فرار از شخص از خود. درعوض ، این یک دیدگاه مردسالاری از جهان بین این تفاوت و نزدیکی فراهم می کند.

جاواد شوکری زاده/

پایان ماده/

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist

دیدگاهتان را بنویسید