حوزه باید مجموعه‌ای از علم، تربیت و کارکردهای اجتماعی و سیاسی باشد

تکنولوژی مقالات

تبلیغات بنری

به گفته اقتصاددانان ایرانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، هوجاتلام عبدوسین خسروباه وی در تفسیر میثاق مذهبی امام خمینی ، وی گفت: اگرچه کد روحانیون ، امام رحیل بیشتر به مردان علاقه مند بود ، پیام رهبر عالی به “صدمین سالگرد مدرسه Qom” به ویژه به مدرسه هدایت شد.

وی به تاریخچه مدرسه قم و طلوع آن در شرایط آشفته ، که منجر به دستاوردهای بسیاری شد ، از جمله رسیدن به اجلاس های علمی و انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وزیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تمرکز اصلی رهبر انقلاب را توضیح داد که این مدرسه چیست و تأکید کرد: مدرسه گروهی از علوم ، آموزش ، کارکردهای اجتماعی و سیاسی است و مفهوم این زمینه چیزی جز یک مفهوم اشتباه به عنوان یک مرکز علمی و تحقیقات نیست.

وی با توصیف پنج بعد مدرسه از منظر رهبر انقلابی ، وی گفت: این مدرسه باید یک مرکز علمی با برخی از تخصص ها ، مرکز نیروهای آموزشی ، خط رویارویی در رویارویی با تهدیدهای دشمن ، مرکز اندیشه اسلامی در سیستم های اجتماعی اسلامی ، مرکز تمدن و بدون علم باشد.

وزیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، هشت توصیه از رهبر عالی را در این نامه به عنوان یکی از الزامات قسمتهای دانشگاهی برای دستیابی به افق ای که وی به تصویر می کشد توصیف کرد و گفت: در این مدت ، این زمینه در تولید تخصص ها و تهدیدات مختلف از دشمنان رشد چشمگیری داشته است.

Khusrodbana از زمان مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم هیری در حال توسعه است. ما کلمه ، حدیث ، تاریخ ، علوم اجتماعی و علوم انسانی را می بینیم.

وزیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آموزش نیروی شگفت انگیز به عنوان یکی از هویت های اصلی مدرسه به شهادت رسید و افزود که دانشمندان ، جادو ، شب و عقب نشینی نشان می دهد که این زمینه در این زمینه موفق بوده است.

این مدرسه هنوز نتوانسته است کل سیستم های اجتماعی را سازماندهی کند

در بخش دیگر ، Khusrodbana با شکاف فعلی در حوزه سیستم اجتماعی رفتار کرد و گفت: “این مدرسه کاملاً سیستم های اجتماعی نبود ، اگرچه زمینه های لازم در فقه و فلسفه شکل گرفته است ، و فقه اضافی و توسعه فلسفی اضافی در حال توسعه است ، اما ما هنوز هم به ارزش های اسلامی بیشتری نیاز داریم و اکنون.

وی به اهمیت بعد پنجم این زمینه از منظر رهبر انقلاب و مرکز تمدن و بینش اشاره کرد و افزود: “ما در این زمینه عقب مانده ایم و به یک تغییر جدی در رویکردها و برنامه ریزی نیاز داریم ، اگرچه اصول تمدن ، دانش ، دانش و دانش را نداریم. برای دستیابی به این هدف ، ما به برنامه ریزی دقیق و برنامه ریزی نیاز داریم.

ترم و حوزه انقلابی نادرست است

استاد فلسفه انستیتوی فرهنگ و اندیشه اسلامی و هشدار در مورد جدایی بین مدرسه و حوزه انقلابی ، تأکید کرد: این جدایی یک اعتقاد اشتباه است. این مدرسه یک زمینه انقلابی است و حوزه انقلابی یک زمینه علمی است. اگر عملکرد سیاسی و اجتماعی نداشته باشد ، خارج از مسیر اصلی آن است. تاریخ نشان داده است که دانشمندان همیشه در تحولات اجتماعی و سیاسی نقش مهمی ایفا کرده اند و این نقش باید در دوره فعلی ادامه یابد.

وی پیام رهبر عالی انقلاب را فرصتی برای توسعه و ترویج سمینارها توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که با تلاش الفازلا و دانشمندان ، این پیام مانند یک چراغ جاده ای است که مسیر حوزه را در مرحله دوم انقلاب روشن می کند.

سرعت تحولات بیشتر از تلاش های مدرسه است

همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی وی همچنین آخرین پیام رهبر انقلاب اسلامی را به سمینارها مورد مطالعه قرار داد و گفت: “این مؤسسه مذهبی همیشه در طی پنج سال گذشته مطابق با تحولات جامعه بوده و موفق به تأمین نیازهای زمان خود شده است.”

Hugoatollam Hamid Parsania وی گفت که تحولات همیشه انتظارات و انتظارات جدیدی را به همراه دارد و این زمینه باید بیشتر در افق حرکت کند که در صورت عدم وقوع این امر منجر به وقفه خطرناک خواهد شد.

مکتب نهادی پویا

وی سمینارها را به عنوان یک نهاد پویا و در حال حرکت توصیف کرد که در مسیر تحول مضر است و گفت: در شرایط فعلی ، سمینارها در سطح بالاتری قرار دارند و در مواجهه با تاریخ جهان معاصر و فلسفه های مدرن ، باید به هر دو شک و چشم اندازهای جدید پاسخ دهند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیاز به ایجاد یک سیستم سیاسی و اجتماعی مبتنی بر فقه ، قسمت های دانشگاهی با چالش های جدیدی روبرو بودند و باید برای تدوین سیستم های اجتماعی بر اساس حوزه قضایی اسلامی سخت تر تلاش کنند.

نهادهای علمی از هماهنگی تاریخی

Pausania بر پویایی سمینارها و حرکتی که مطابق با تحولات است تأکید کرد و گفت: “این مدرسه در قانون اساسی نقش داشت و انقلاب اسلامی و به نیازهای جدید پاسخ داد ، اما سرعت تحولات و اندازه نیازها زیاد است که نیاز به هشدار مداوم ، افق و راهنمایی دارد.” این سمینارها در موقعیتی گسترش یافته است که در آن امور فرهنگی و تاریخی جهان اسلام و ایران تغییر کرده اند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر کرد ، و او نقش مناطق در انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت و پس از آن: او این زمینه را در کار نظری خود به همان اندازه که انتظارات داشت ، انجام داد ، اما در این زمینه ، او به تنهایی حرف اول و آخر را نمی گوید.

با اشاره به اوضاع قبل از انقلاب ، پاریسی گفت: “در حالی که درس ها باید شب ها نگه داشته می شد و دانش آموزان و فلازلا مجبور به پناه دادن به خارج از شهرها بودند ، این شرایط فشرده سازی پایه و اساس زمینه رشد و سعادت را فراهم می کرد.” این یکی از نمونه های سرنوشت الهی بود که در مشکلات تحول فکری و اجتماعی ارائه شده است.

آیت الله علی خونی ، رهبر انقلاب اسلامی ، دیروز ، در نامه ای به کنفرانس “صد حافظه مدرسه Qom” ، با توضیحی در مورد عناصر و کارکردهای مختلف در این زمینه ، برای بیان الزامات “یک منطقه پیشرو و عالی”. آنها تحت فشار و تأکید قرار گرفته اند: مهمترین کار در این زمینه “گفتمان” است که یکی از مهمترین نمونه های تمدن مدرن و فرعی اسلامی و تفسیر و ارتقاء فرهنگ آن در جامعه است.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist

دیدگاهتان را بنویسید