محمود گابرلو وی در مصاحبه ای با اقتصاددان ایران گفت که چرا او در کاخ جشنواره و تماشای فیلم است: “امسال علاوه بر همکاری با رسانه ها ، من در شورای انتخاب جشنواره نیز بودم. : اول ، برخی از کارها هنوز به پایان نرسیده است.
وی گفت: “ما تصمیم گرفتیم که آنها را بر اساس معبد عمومی فیلم ها بپذیریم.” وقتی فیلمی را به طور کامل می بینید ، می توانید تعیین کنید که آیا توانایی پرورش آن را دارد یا خیر. دلیل دوم این است که منتقدین ، خبرنگاران و واکنش های رسانه ای در برج میلاد برای من مهم هستند. این نظرات به ما کمک می کند تا اعتبار انتخاب های خود را درک کنیم و اینکه آیا چیزی از دیدگاه ما پنهان است یا خیر.
وی گفت: “به نظر من ، افزایش تعداد فیلم ها یک مشکل غیر منطقی نیست.” در سالهای اخیر ، 5 فیلم در قسمت اصلی جشنواره انتخاب شده اند و 2 تا 5 فیلم اول در یک بخش جداگانه ارزیابی شده است. اما امسال ، فیلم های اول با سایر آثار ادغام شدند و در یک بخش مشترک به رقابت پرداختند. این تغییر منجر به تعداد فیلم های موجود در بخش مسابقه به 4 شد که فکر می کنم یک چیز مثبت است. فیلم های کارگردانان همچنین به سطح ساختار با کیفیت و هنری رسیده اند که می توانند در کنار آثار حرفه ای به رقابت بپردازند ، بنابراین جدایی آنها از فیلم های دیگر منطقی نیست.
وی گفت که آیا عزیمت بهرام رادان از هیئت منصفه تأثیر بر حکم جشنواره خواهد داشت ، وی گفت: رانان این اتفاق نیفتاد و به همین دلیل است. از آنجا که تعداد حاکمان اکنون همسر است ، ممکن است در تصمیم گیری در تصمیم گیری چالش هایی وجود داشته باشد ، زیرا معمولاً جشنواره ها تعداد قضات برای دستیابی به عدالت نسبی در نظر گرفته می شوند. امیدوارم هیئت منصفه بتواند در این باره فکر کند.
یکی از اعضای جشنواره فیلم Fajr Fiving گفت: یک سوم در مورد واکنش سازندگان فیلم که کارشان انتخاب شده است: خوشبختانه ، درمان کارگردانانی که کار آنها به این رقابت نرسیده است ، محترمانه بود. من شخصاً فکر می کنم فیلم هایی که انتخاب نشده بودند لزوماً بد نیستند ، اما ممکن است مطابق سلیقه ها و معیارهای انتخاب نبوده باشد. این فیلم ها را می توان در سایر جشنواره ها پذیرفت ، جوایز برنده شد و حتی توده ها نیز از معاینه کلی استقبال کردند. بنابراین ، انتخاب فیلم به معنای ضعف آن نیست.
“یکی از تغییرات مهم این است که قانونی که امسال در نظر گرفت که جشنواره بین المللی مانعی برای شرکت در جشنواره FAJR است.” این تغییر فیلم هایی را ساخته است که قبلاً در جشنواره های خارجی و همچنین حضور در جشنواره FAJR شرکت کرده بودند.
گابرولو در پاسخ به سوالی در مورد کیفیت فیلم “حجاب های آبی” گفت: “فیلم درباره فروخزاد قادر به فیلمبرداری شاعر شاعر مخاطبان امروز نبود. اگر این فیلم با بلوغ و انسجام بیشتر تولید شود ممکن است به عنوان یک زندگینامه شاعرانه موفق باشد.