به گفته یک اقتصاددان در ایران ؛ اپل با تمرکز بر طراحی روبات های انسانی و غیرانسانی ، به طور فعال در جستجوی روبات ها است.
به گفته مینگ سی کو ، یک تحلیلگر اپل برای مدت طولانی ، کار این شرکت در این زمینه هنوز در مراحل اولیه است و امکان راه اندازی محصول به بازار جامع قبل از سال دوم وجود ندارد.
این افشای مقاله تحقیقاتی اپل ، واکنشهای انسانی با روبات ها را بررسی می کند.
در حالی که این مطالعه به روبات های مصرف کننده آینده در آینده اشاره دارد ، اما در واقع به عنوان یک مطالعه از مفهوم کار می کند تا یک برنامه محصول خاص.
تحقیق و چالش های توسعه اولیه
مینگچی فعالیت اپل اپل را “شواهد اولیه مفهوم” توصیف می کند و آن را با پروژه اپل متروک مقایسه می کند. تخمین زده می شود که یک ربات ممکن است اپل تا سال گذشته وارد تولید عظیمی نخواهد شد.
روبات های اپل به دلیل سطح غیر معمول شفافیت ، به ویژه برای شرکت معروف به رازداری برجسته هستند. بر خلاف سایر پروژه هایی مانند شایعات آیفون ، اپل برای روبات ها بازتر بود.
این شفافیت ممکن است به دلیل ماهیت تحقیقات خودکار باشد ، که اغلب به همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی عمومی بستگی دارد.
بسیاری از شرکت های روباتیک به اندازه کافی کار کرده اند تا از استعدادها استفاده کنند تا با پیشرفت هوش مصنوعی در سالهای اخیر همگام باشند. اپل همچنین می تواند خود را به عنوان گزینه ای جذاب برای مهندسان ارشد معرفی کند.
طرح های اپل قدیمی در برابر طرح های غیر انسانی
مینگچی تأکید می کند که اپل بیشتر بر نحوه تعامل کاربران با روبات ها بیشتر از شناسایی شکل فیزیکی آنها تمرکز دارد.
وی گفت: “در حالی که این صنعت در مورد شایستگی های طرح های بشریت در برابر طرح های غیرانسانی بحث می کند ، بررسی های زنجیره تأمین نشان می دهد که اپل مهمتر از همه است که کاربران ربات ظاهر بدنی خود را درک می کنند.” این بدان معنی است که سنسورها و برنامه ها تکنیک های اصلی هستند.
کلمه “کلیشه” به خواص انسان مانند بدون داشتن یک انسان اشاره دارد. به نظر می رسد اپل در حال بررسی طیف گسترده ای از طرح ها ، از روبات های ساده گرفته تا روبات های پیشرفته انسانی است.
به گفته منگچی ، اپل سیستم های اتوماتیک خود را به عنوان بخشی از “اکوسیستم خانه هوشمند آینده” تصور می کند. این می تواند به معنای هر چیزی باشد ؛ یک ربات کاملاً انسانی برای کمک به وظایف خانگی ، یک دستگاه خانگی هوشمند با اسلحه اتوماتیک یا حتی یک ربات لامپ زیبا طراحی شده است.
شایعات حاکی از آن است که سیب به یک ثانیه تمایل دارد ، زیرا نقطه شروع عملی تر خواهد بود.
هنوز روش های بسیاری برای توسعه یک ربات کاملاً انسانی وجود دارد که می تواند بر لباس های شسته شده غلبه کند ، و اپل ابتدا باید تقاضای مصرف کنندگان را در یک ربات خانگی ایجاد و برآورده کند که بیش از محصولات فعلی مانند جاروبرقی اتوماتیک باشد.
انتظارات رقابتی و آینده
بازار روبات ها در حال حاضر بسیار رقابتی است ، توسعه شرکت هایی مانند تسلا ، روباتیک Agelite ، بوستون دینامیک ، شکل هوش مصنوعی و روباتیک اتحادیه با مدل های انسانی خود.
یکی از بزرگترین چالش ها برای توسعه روبات های انسانی هزینه آن است. اگرچه هدفون Apple Pro با قیمت 2 دلار گران است ، اما اولین نسل خانه اپل خانگی قطعاً گران تر خواهد بود. با این حال ، اثربخشی هزینه و قابلیت اطمینان عامل اصلی پذیرش در مقیاس بزرگ است.
در حال حاضر ، شرکت ها اولویت ربات هایی را که با بشریت مرتبط هستند و فرایندهای تولید خود را بهبود می بخشند تا در نهایت کاهش قیمت مدلهای مصرف کننده را بهبود بخشیده باشد.
اپل تاریخ ورود محتاطانه به بازارهای مختلف دارد. این شرکت پس از ترک پروژه Apple Car و در معرض واکنش های مختلف در مورد Vision Pro و Apple Intelligence (Apple Intelligence) ، احتمالاً این شرکت به حوزه روبات ها نزدیکتر است.
دنیای فناوری پر از آزمایشات ناکام برای روبات های خانگی است و اپل باید قبل از حرکت به جلو ، ارزش خود را در این فضا ثابت کند.